Dromen verwezenlijken dankzij de BOOST
De Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen zet met een nieuw
interactief evenement, de BOOST, een innovatief en spraakmakend concept
in de markt. Beginnende en ervaren ondernemers met een vernieuwend zakelijk
idee, maar die (start) kapitaal missen, wordt een unieke kans geboden om een
aanzienlijke BOOST-investeringspremie te winnen. Hier moeten zij echter wel wat voor doen!
Voorzitter Raphaël Verbrugge: „Het nieuwe concept biedt een
unieke kans op het winnen van een aanzienlijke investeringspremie."
Overigens viert niet 'the winner takes all'-gedachte hoogtij. Alle
BOOST-kandidaten kunnen namelijk rekenen op secundaire ondersteuning
om hun businessplan te schrijven en te concretiseren. De BOOST wordt
de opvolger van de verkiezing van de Beste Ondernemers Visie (BOV)
en de Business On Stage (BOS). „Bij de BOOST is het doel mensen aan
te sporen tot creativiteit en inspiratie om zo nieuwe ideeën te
ontwikkelen en in de markt te zetten. Wij willen op die manier het
economisch klimaat in Zeeuws-Vlaanderen stimuleren, onze regio een
'boost' geven.
Met dit nieuwe concept denken we iets terug te kunnen
doen voor de lokale economie. De investeringspremie kan bijdragen aan
het verwezenlijken van de dromen van de (startende) ondernemer",
aldus Raphaël Verbrugge. De 31-jarige BOOST-voorzitter is in het
dagelijks leven directeur van het Terneuzense Zeeland Supply Industrial
Stores, totaalleverancier op het gebied van veiligheid en industrial
stores artikelen. Raphaël's echtgenote Femke was precies op de BOS van
17 november 2006 uitgerekend van hun eerste kindje. Een week eerder werd dochter Féline geboren.
Oproepen
Kandidaten die denken voor de BOOST-prijs in aanmerking te komen, moeten de
regionale bladen in de gaten houden, waarin binnenkort oproepen worden geplaatst.
De aangemelde personen dienen hun businessplan kenbaar te maken aan de
BOOST-commissie, die een eerste selectie zal toepassen. Na deze eerste
ronde zullen de plannen door de sponsoren en de Junior Kamer worden bekeken.
Daarbij wordt onder andere gelet op de concepten marketing, financiën en communicatie.
De BOOST-kandidaten zullen in het voortraject naar het event in november worden begeleid.
Bij de sponsoren en in de Junior Kamer zit de knowhow om deze ondersteuning te verlenen
en om de businessplannen te beoordelen", verklaart Verbrugge. Naast de voorzitter
zetelen in de BOOST-commissie Edwin Eggebeen, Alain Werkers, Michel van Bremen, Samir
Lhachmi en Stijn Guilliet. Allen zijn ondernemer of hebben een functie op managementniveau.
De Junior Kamer is een trainingsorganisatie voor ambitieuze jonge mensen,
waarbij het ontplooien van talenten centraal staat: 'learning by doing'. De
BOOST past uitstekend binnen deze formule.
Het evenement zal eind november plaatsvinden en begeleid worden door een key
note speaker van naam. De Junior Kamer mikt op een breed en gekwalificeerd publiek.
De setting is virtueel interactief, waarbij voorafgaand aan het business to business
spektakel een vip-event zal plaatsvinden.
Tijdens deze vip-bijeenkomst worden de kandidaten, pitchers, door een moderator aan
de tand gevoeld over diverse terreinen van het ondernemerschap. Tevens worden de
SWOT analyses van de businessplannen op interactieve wijze getoetst door middel van
digitale Mind Mapping. „Op de afsluitende plenaire bijeenkomst worden de resultaten
gepresenteerd en kunnen de aanwezigen via sms-voting kenbaar maken welke (innovatieve)
ondernemer het beste bedreigingen en zwaktes weet om te turnen in kansen en prestaties.
Raphaël Verbrugge: „Alle kandidaten kunnen rekenen op secundaire ondersteuning."
Welke ondernemer is het meest innovatief en kan zijn plan het beste presenteren?
Wie haalt het optimale rendement uit zijn businessplan? Het publiek bepaalt uiteindelijk
naar welke (startende) ondernemer de BOOST-overwinning gaat. Ook al win je uiteindelijk de
BOOST niet, je hebt toch een 'tool' in handen om je ambities gestalte te geven.
De Junior Kamer zal de winnaar van de BOOST een jaar blijven volgen en monitoren.
Voor de BOOST-kandidaten van 2008 kan dat een extra stimulans zijn, in die zin dat het behalen
van de overwinning deze ondernemer geen windeieren heeft gelegd", vertelt Verbrugge.
Sponsoren
De Junior Kamer heeft speciaal voor de BOOST ook de commissie Rentmeester in het leven geroepen.
Deze commissie heeft niet alleen tot taak om na te denken over wat de Junior Kamer kan terugdoen
voor onze regio, maar houdt zich eveneens bezig met het benaderen van de sponsoren in het kader
van de BOOST (fundraising). De commissie Rentmeester bestaat uit Jeroen van Laar (voorzitter),
Jean-Paul Heijens, Eric Verhaegen, Pepijn Nuijten, Peter Donze, Bart Depourcq en Martin Thomaes.
De nieuwe website www.jkboost.nl zal over enkele weken operationeel zijn. Op deze website
wordt onder andere informatie verschaft over de nieuwe sponsorpakketten en kunnen zich
kandidaten aanmelden die in aanmerking willen komen voor de BOOST-investeringspremie.
|