In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2005













advertenties
www.storimansenpartners.nl/?makelaar=breda
www.deondernemer.com





Unieke promotie voor Zeeland

Op 4 en 5 februari wordt Zeeland op een wel heel bijzondere manier onder de aandacht gebracht. Dat weekend organiseren Balth Roessingh en Rein van Vliet in Maastricht namelijk het tweedaagse evenement 'Welkom in Zeeland', waarbij de provincie Zeeland centraal staat. Bedrijven en organisaties kunnen dan onder de aandacht brengen hoe goed het in Zeeland wonen, werken en recreëren is.


Balth Roessingh, een van de twee organisatoren van het evenement Welkom in Zeeland.

Tijdens het evenement wordt Zeeland gepresenteerd op een manier die doet denken aan een beurs. Beurzen belichten normaal gesproken slechts één bepaalde sector of branche. Denk bijvoorbeeld aan de horecavakbeurzen, vakantiebeurzen of bedrijvencontactdagen, zoals de Zeeuwse Contacta. De opzet die Roessingh en Van Vliet in gedachten hebben is veel breder en daarmee is hun aanpak uniek. Roessingh: 'We gaan Zeeland op een alomvattende manier presenteren. We willen laten zien dat het niet alleen een heerlijke provincie is voor korte of langere vakanties, maar ook dat Zeeland nogal wat te bieden heeft op culinair en cultureel gebied en dat het een prima plek is om te wonen en te werken.'

Maastricht
De stad Maastricht is niet toevallig gekozen, legt Roessingh uit. 'Uit onderzoek blijkt dat Limburg en Brabant twee erg belangrijke provincies zijn voor het toerisme in Zeeland. Bovendien grenst Zuid-Limburg aan dichtbevolkte regio's in België en Duitsland. Een groot aantal toeristen komt jaarlijks uit de regio rond Luik en uit Noord-Rhein-Westfalen naar Zeeland. Alleen al voor deze branche is de locatie dus erg aantrekkelijk', aldus Roessingh. Maar dat is niet het enige voordeel, aldus de initiatiefnemer. 'Het congrescentrum MECC is een prachtige locatie om iets dergelijks te organiseren. We krijgen de beschikking over 2500 vierkante meter gestoffeerde ruimte in de foyer en kunnen rekenen op een perfecte organisatorische ondersteuning vanuit het MECC zelf.'

Gericht publiek
Branchegerichte beurzen spreken meestal slechts één doelgroep aan. Het evenement 'Welkom in Zeeland' gooit dat idee overboord: zowel consument als bedrijfsleven is welkom. En dat biedt voordelen, aldus Roessingh. 'Op vakantiebeurzen blijkt zo'n zeventig procent van de bezoekers vooraf al voor een bepaalde regio gekozen te hebben. Die lopen dan zo aan je stand voorbij. Het publiek dat we met 'Welkom in Zeeland' aantrekken, is daarentegen oprecht geïnteresseerd in onze provincie.' Voor de promotie van het evenement richten Roessingh en Van Vliet zich op Nederlandse, Belgische en Duitse media in de gebieden rond Maastricht. Daarnaast wordt ook het nodige gedaan aan direct marketing, vertelt Roessingh. 'We nodigen bijvoorbeeld ook touroperators uit, zodat ze inspiratie kunnen opdoen om trips naar Zeeland te organiseren.'

Culinair
Ook culinair Zeeland komt ruim aan bod op de beurs. De organisatoren zien daarvoor een rol weggelegd voor de stichting Smaek van Zeeland. Ook projectcoördinator Gerard van Keken van Smaek van Zeeland ziet tal van mogelijkheden om de culinaire hoogstandjes van de provincie in Maastricht aan te bieden. De liefde gaat immers door de maag, ook de liefde voor Zeeland. Van Keken: 'We willen mensen lekker maken voor Zeeland door ze te laten proeven van Zeeuwse gerechten. Door bezoekers van 'Welkom in Zeeland' bijvoorbeeld oesters, mosselen of andere typisch Zeeuwse gerechten te laten proberen, creëren we een verlangen naar en een herinnering aan Zeeland.' Het hart van 'Welkom in Zeeland' wordt dan ook een culinair plein, waar de bezoekers kunnen genieten van overheerlijke Zeeuwse producten.

Werving
Roessingh en Van Vliet hopen een groot aantal bedrijven en organisaties mee te kunnen nemen naar Maastricht. Zeker is in elk geval dat de heren kunnen rekenen op de steun van de provincie en diverse gemeentes. Daarnaast hebben de provinciale VVV's, diverse watersportbedrijven en de VeKaBo al een plekje gereserveerd of hun steun toegezegd. Omdat de beurs ook nadrukkelijk insteekt op wonen en werken, is Roessingh van mening dat 'Welkom in Zeeland' ook prima mogelijkheden biedt voor bijvoorbeeld makelaars en uitzendorganisaties om zich te presenteren. 'We willen mensen informeren over de mogelijkheden zich hier te vestigen. In de regio rond Maastricht staat Zeeland immers bekend als ruim, rustig en veilig.' Daarnaast zijn ook culturele organisaties, educatieve instellingen, attracties en alle andere bedrijven en organisaties die klanten willen werven buiten Zeeland welkom.

Meer informatie:
Zeelandhallen
0113-221020


...vervaardigt
Manifest Duurzame Dynamiek

...droomt
Droom wordt werkelijkheid

...evalueert
Ongedwongen sfeer op Contacta 2005

...verandert
Strategische keuze geeft Unitron impuls

...zoekt
Banen voor partners

...prikkelt
'Als starter zitten ze niet op je te wachten'

...bezoekt
Startersdag op 5 november in Hotel Goes

....start
Aantal starters neemt toe

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...versterkt
Gezamenlijk de economische basis van Zeeland versterken

...verbreedt
Kracht en ontwikkelingskansen van de Zeeuwse economie

...bouwt
Bouwend Nederland, Afdeling Zeeland

...behartigt
Regionale belangenbehartiging steeds belangrijker

...leert
Kwaliteit is bereikbaar voor iedereen

...rijdt
Mercedes-Benz, Renault Laguna en Volkswagen Jetta

...promoot
Zeeland Seaports en ZPPC promoten samen haven

...informeert
Gemoedelijkheid op BOS-infobijeenkomst

...veilt
Tweede JKW-Veiling

...organiseert
Unieke promotie voor Zeeland

...viert
Ondernemend Zeeland wil JM-festijn prolongeren

...spreekt
In 't kort

...verlaagt
Vastgoedsector draait op voor verlaging vennootschapsbelasting