In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2006
File not found.

















500 deelnemers verwacht in Goes
Succesvol ondernemen tussen eb en vloed

Op 17 mei wordt het alom bekende Regionaal Ondernemers Congres voor de eerste maal in Zeeland gehouden. Van de verwachte 500 deelnemers is het overgrote deel eigenaar of directeur van een onderneming. De deelnemers aan dit grootste zakenevenement in de regio komen dus direct in contact met de eigenaar of directeur en niet met een adviseur of intermediair. Deze unieke gelegenheid om contacten te leggen en te netwerken vindt plaats in Theater De Mythe in Goes.



"Het Regionaal Ondernemers Congres is gebaseerd op kennis, inspiratie en netwerken. Specialisten geven op maat gesneden adviezen en succesvolle ondernemers uit de regio vertellen aan de hand van zes thema's hoe zij aan de top zijn gekomen en hoe zij de kunst van het ondernemen onder de knie hebben gekregen. Deze zes 'hoofdbrekens van het ondernemerschap' zijn: Personeel & Organisatie, Marketing & Verkoop, Productiviteit & Efficiency, Bedrijfsvoering & Financieel Beheer, Innovatie & Creativiteit en Fiscaal & Juridisch", licht Rob van Lieverloo toe. Hij is projectmanager bij Synpact Project Management, de initiatiefnemer en organisator van het Regionaal Ondernemers Congres. Synpact ontwikkelt en organiseert business-to-business evenementen, zoals congressen, seminars, roadshows, gala's en netwerkbijeenkomsten voor het MKB. De acht Regionale Ondernemers Congressen die elk jaar door het land worden gehouden, behoren tot de belangrijkste evenementen die Synpact al vele jaren organiseert. Het Ondernemers Congres Zeeland is een initiatief van onder andere MKB-Zeeland, de Provincie Zeeland en de ING Bank.

Kennis
Tijdens het congres komen voornamelijk succesvolle ondernemers uit Zeeland aan het woord. Het plenaire ochtendprogramma staat in het teken van kennis, die op inspirerende wijze door onder andere topondernemers wordt overgedragen. Loek Hermans, voorzitter MKB-Nederland verzorgt daarin een inleiding over de speerpunten voor het MKB.
Verder geeft Henk van Koeveringe, algemeen directeur van Roompot Group BV, de aanwezigen een aantal inspirerende ondernemerslessen. Peter van Klaveren, voorzitter directie ING Bank District Zuidwest-Nederland presenteert het door zijn bank uitgevoerde onderzoek 'Ondernemen in Zeeland, regio in economisch perspectief'. Het rapport schetst het ondernemersklimaat en het groeivermogen van de provincie Zeeland en de mogelijke knelpunten en barrières waar ondernemers tegenaan lopen.
Peter Feijtel, voorzitter MKB-Zeeland gaat in op actuele ondernemersontwikkelingen in Zeeland.
Aan het eind van de ochtend is er onder leiding van managementgoeroe Mario Bierkens, Partner Intenza Cosulting Group, een interactief ondernemersdebat. Daarin worden de panelleden Maria le Roy, Harry van Waveren, respectievelijk gedeputeerde Economische Zaken en Ruimtelijke Ordening Provincie Zeeland, Luit Ezinga, voorzitter Kamer van Koophandel Zeeland en Dirk Jan van der Zaag, burgemeester van Goes, uitgedaagd om met concrete en praktische plannen en verbeterpunten te komen, waar ondernemers direct van kunnen profiteren.

Inspiratie
In het middagprogramma delen vijf succesvolle Zeeuwse topondernemers, Martin Verbrugge (managing director Verbrugge Terminals BV / Verbrugge International BV), Bert Meijering (directeur Topsy Baits BV), Kees Muller (voormalig directeur Multraship,Towage & Salvage), Leo Nagtegaal, DGA ModuSpec Engineering (International) B.V.) en Alexander Verstraeten (commissaris Fundexgroup), hun visie en succesfactoren met collega-ondernemers.
Zij spreken tijdens de verschillende themasessies over de manier waarop zij hun bedrijf hebben opgebouwd, hoe zij tegenslagen hebben overwonnen en hoe zij de markt hebben veroverd. Deze inspirerende ondernemers dragen hun kennis graag over, opdat collega's die kunnen gebruiken in hun eigen bedrijf.

Netwerken
"Uiteraard besteden wij veel aandacht aan netwerken", gaat Rob van Lieverloo verder. 'De foyer van Theater De Mythe fungeert die dag als Business Plaza. De aanwezigen komen daar een aantal keer bijeen en krijgen volop de gelegenheid om elkaar te inspireren onder het genot van een hapje en een drankje.
Daarnaast kunnen de deelnemers tijdens hun bezoek aan Business Plaza gebruik maken van een persoonlijk adviesgesprek over een vooraf afgesproken onderwerp naar keuze. Verder bieden wij de bezoeker de mogelijkheid, tijdens een speciaal georganiseerde netwerklunch of -diner met andere ondernemers kennis te maken. Iedereen kan daar kort zijn bedrijf presenteren, vragen beantwoorden en vooral netwerken. Voor hen die gebruik willen maken van de rondetafelgesprekken, waarin zij met andere ondernemers hun ervaringen kunnen uitwisselen met betrekking tot specifieke thema's, verzorgen wij een matchmaking programma."

Informatie
In de Ondernemer van mei worden speciale pagina's gewijd aan het Regionaal Ondernemerscongres Zeeland. Ondernemers die 'succesvol willen ondernemen tussen eb en vloed', vinden meer informatie over het congres op www.ondernemerscongres.nl


...stimuleert
Terminal goed voor uitstraling Zeeland

...begeleidt
Psychosociale begeleiding voor vrouwen

...spreekt
In 't kort

...werft klanten
Vrouwelijke ondernemers maken elkaar sterk

...kijkt verder
Grenzeloos innoveren

...organiseert
Zeeuws Innovatie Evenement 2006 komt er weer aan

...doet het goed
Zeeuwse export boekt flinke omzetstijging

....oriënteert zich
Internationale Handelsdag in Bergen op Zoom

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...volgt op
OCG is dynamisch ondernemersnetwerk

...wint
Project Tholen wint Ei van Columbus

...pioniert
Peter Pronk van EWT uit Schoondijke: "In China raak je nooit uitgeleerd"

...rijdt
Onderweg

...legt contacten
Succesvol ondernemen tussen eb en vloed

...krijgt bezoek
Hoog bezoek bij JK Z.Vlaanderen

...heeft visie
Samen bouwen aan de toekomst van Zeeland

...presenteert
Dialoog met de klant op WoningExpo Zeeland

...groeit
Hart van Zeeland bouwt aan zijn toekomst

...bloeit
Tuinidee Goes

...zoekt
Beursindex Tuinidee

...heeft heel wat in huis
Initiatiefnemer Woningexpo 2005 ziet volop kansen

...werkt samen
Makelaars zien WoningExpo als kans om Zeeland te promoten

...beleeft
Wonen in een prachtstad

...heeft stijl
Als de consument ons kent, vergeet hij ons nooit meer!

...bezoekt
Beursindex Woningexpo

...verwacht
Sportief Pasen 2006

...bezichtigt
'Boegbeelden' koestert maritiem erfgoed

...ervaart
Campagne voor zeeland als ideaal watersportgebied

...publiceert
Zeeland, visserij en toerisme

...gaat naar
Beursindex Maritiem

...vertegenwoordigt
Wat doet het watersportverbond

...adviseert
"Uw Veiligheid, Vaarkunde en Vaarplezier is Onze Zorg"

...adverteert
Gecombineerd werven in dagblad en op internet

...test
Vaak van doorslaggevende betekenis

...detacheert
Alle krachten bundelen

...neemt uit handen
Meer dan het oplossen van de personeelsvraag

...leidt op
Bouwen aan een toekomst de intermediair voor het bedrijfsleven

...investeert
Het nut van permanente scholing

...spreekt
In 't kort

...selecteert
De juiste persoon op de juiste plek

...vraagt
Hoeveel privacy hebben uw klanten?

...en de milieuregelgeving
Veel aandacht voor milieu bij ontwikkeling