In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2006













advertenties
www.storimansenpartners.nl/?makelaar=breda
www.deondernemer.com




Regionaal dagblad sterke partner in arbeidsmarktcommunicatie
Gecombineerd werven in dagblad en op internet

Het zal u vast niet ontgaan zijn. De advertentiekolommen van de beide regionale dagbladen in Zuid-West Nederland, BN/DeStem en de PZC, vullen zich op zaterdag weer in rap tempo met personeelsadvertenties. Een beter bewijs van het feit dat de arbeidsmarkt snel aantrekt is er niet. Verreweg de meeste bedrijven in de regio kiezen bij het communiceren van hun vacatures voor een advertentieplaatsing in het regionale dagblad in het gebied waar men zelf gevestigd is. Een keuze die vaak is gebaseerd op het enorme bereik dat BN/DeStem en de PZC de adverteerder bieden.


Kees van Zalinge.

Kees van Zalinge, senior accountmanager arbeidsmarktcommunicatie bij BN/DeStem | PZC bv, legt uit dat het bereik van BN/DeStem en de PZC in West-Brabant en Zeeland zowel op basis van opleidingsniveau als op basis van beroepsgroep vrijwel altijd veel hoger is dan dat van andere media zoals huis-aan-huis-kranten en landelijke dagbladen: "73% van de beroepsbevolking in de verspreidingsgebieden van BN/DeStem en de PZC oriÎnteert zich via het regionale dagblad op de arbeidsmarkt. Hoog, middelbaar of laag opgeleid, commercieel of technisch personeel, het maakt niet uit. BN/DeStem en de PZC blijven in alle groepen de meest populaire oriÎntatiemedia bij de zoektocht naar een nieuwe uitdaging."

Internet
Daarnaast is natuurlijk ook het internet een belangrijke vacaturebron geworden. 47% van de beroepsbevolking oriÎnteert zich via vacaturesites op de arbeidsmarkt. Van Zalinge: "dat percentage neemt toe naarmate het opleidingsniveau hoger is. Maar ook dan zien je nog dat het dagblad op nummer één blijft staan." Toch timmert het Wegener-concern, waar BN/DeStem en de PZC deel van uitmaken, al een aantal jaren flink aan de digitale snelweg. JobTrack.nl , de vacaturesite van Wegener, is zelfs de banensite met het grootste maandbereik van alle vacturesites in Nederland. "Daarmee hebben we naast onze dagbladen nog een ijzersterk medium in handen. We kunnen op die manier ondernemers advertentiecombinaties aanbieden waarmee men de kracht van onze regionale dagbladen combineert met het hoge maandbereik van JobTrack.nl", aldus Van Zalinge. Adverteerders die een personeelsadvertentie willen plaatsen kunnen kiezen voor verschillende pakketten waarbij men zelf kan bepalen in welke mate men een personeelsadvertentie in BN/DeStem of de PZC combineert met online werving op JobTrack.nl.

Maatproduct
Naast de combinatiemogelijkheden met JobTrack.nl kan ook het dagbladproduct naar wens van de klant worden ingevuld. Kees van Zalinge daarover: "de ene vacature is de andere niet. De combinatie van functie-eisen en de vestigingsplaats van de klant bepalen in principe het product dat voor een klant interessant is." Van Zalinge doelt op de combinatiemogelijkheden tussen regionale dagbladtitels die binnen de regionale Wegener dagbladen aangeboden kunnen worden. "Een ondernemer die in Goes is gevestigd en een technische HBO-er zoekt, schakelt voor een optimaal bereik minimaal de combinatie BN/DeStem en de PZC in. Voor dezelfde functie in Breda is het absoluut aan te raden om de personeelsadvertentie te plaatsen in de combinatie BN/DeStem, PZC en het Brabants Dagblad, eventueel aangevuld met het Eindhovens Dagblad. Ook voor specialistische MBO-functies zijn dit soort advertentiecombinaties zeker aan te raden." Uit het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt blijkt immers dat de reisbereidheid onder werkzoekenden zodanig is dat het inschakelen van meerdere dagbladtitels gerechtvaardigd is. Die reisbereidheid neemt verder toe naarmate het opleidingsniveau hoger of de functie specialistischer is. "Met andere woorden: iemand die een vacature heeft in te vullen laat kansen liggen als hij geen rekening houdt met de reisbereidheid van potentiÎle medewerkers" zegt Van Zalinge.

De reisbereidheid is overigens geen argument om dan maar een landelijk dagblad voor de werving van personeel in te schakelen. "Daar komt weer het bereik om de hoek kijken. De landelijke dagbladen hebben in Zuid-Nederland slechts een beperkt bereik en het bereik in andere delen van Nederland is vaak grotendeels 'waste' omdat de bereidheid tot verhuizing bij werkzoekenden juist weer bijzonder klein is. De nieuwe uitdaging wordt vooral gezocht in de eigen of een aangrenzende regio", schetst Van Zalinge. Door de vele combinatiemogelijkheden, zowel in de diverse Wegener-dagbladen als met de advertentiepakketten op JobTrack.nl zijn BN/DeStem en de PZC uitstekend in staat om de krachtigste en tot nu toe unieke combinatie in personeelswerving aan te bieden: in het regionale dagblad en op de best bezochte vacaturesite van Nederland. Bovendien heeft een adverteerder voor al die mogelijkheden maar één loket waar alles geregeld kan worden. BN/DeStem | PZC mag zich met dit productaanbod met recht dé regionale partner in arbeidsmarktcommunicatie noemen!


...stimuleert
Terminal goed voor uitstraling Zeeland

...begeleidt
Psychosociale begeleiding voor vrouwen

...spreekt
In 't kort

...werft klanten
Vrouwelijke ondernemers maken elkaar sterk

...kijkt verder
Grenzeloos innoveren

...organiseert
Zeeuws Innovatie Evenement 2006 komt er weer aan

...doet het goed
Zeeuwse export boekt flinke omzetstijging

....oriënteert zich
Internationale Handelsdag in Bergen op Zoom

...belegt
De Beleggingsadviseurs

...volgt op
OCG is dynamisch ondernemersnetwerk

...wint
Project Tholen wint Ei van Columbus

...pioniert
Peter Pronk van EWT uit Schoondijke: "In China raak je nooit uitgeleerd"

...rijdt
Onderweg

...legt contacten
Succesvol ondernemen tussen eb en vloed

...krijgt bezoek
Hoog bezoek bij JK Z.Vlaanderen

...heeft visie
Samen bouwen aan de toekomst van Zeeland

...presenteert
Dialoog met de klant op WoningExpo Zeeland

...groeit
Hart van Zeeland bouwt aan zijn toekomst

...bloeit
Tuinidee Goes

...zoekt
Beursindex Tuinidee

...heeft heel wat in huis
Initiatiefnemer Woningexpo 2005 ziet volop kansen

...werkt samen
Makelaars zien WoningExpo als kans om Zeeland te promoten

...beleeft
Wonen in een prachtstad

...heeft stijl
Als de consument ons kent, vergeet hij ons nooit meer!

...bezoekt
Beursindex Woningexpo

...verwacht
Sportief Pasen 2006

...bezichtigt
'Boegbeelden' koestert maritiem erfgoed

...ervaart
Campagne voor zeeland als ideaal watersportgebied

...publiceert
Zeeland, visserij en toerisme

...gaat naar
Beursindex Maritiem

...vertegenwoordigt
Wat doet het watersportverbond

...adviseert
"Uw Veiligheid, Vaarkunde en Vaarplezier is Onze Zorg"

...adverteert
Gecombineerd werven in dagblad en op internet

...test
Vaak van doorslaggevende betekenis

...detacheert
Alle krachten bundelen

...neemt uit handen
Meer dan het oplossen van de personeelsvraag

...leidt op
Bouwen aan een toekomst de intermediair voor het bedrijfsleven

...investeert
Het nut van permanente scholing

...spreekt
In 't kort

...selecteert
De juiste persoon op de juiste plek

...vraagt
Hoeveel privacy hebben uw klanten?

...en de milieuregelgeving
Veel aandacht voor milieu bij ontwikkeling