In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
November 2004
File not found.

















Het grootste zakelijke platform in Zuidwest Nederland

Na een fikse dip is NAC Breda weer op de goede weg. En de toekomst wordt dan ook positief tegemoet gezien. Temeer daar het nieuwe beleid enkele fundamentele wijzigingen met zich meebrengt en er diverse bijzondere activiteiten richting het bedrijfsleven geïntroduceerd zijn. Wie kun je daarover beter uitleg laten geven dan algemeen directeur Theo Mommers.

Algemeen directeur Theo Mommers.

Op 1 februari van dit jaar is Mommers gestart met zijn functie als algemeen directeur van NAC Breda. Dit houdt in dat hij de eindverantwoordelijkheid draagt voor de bedrijfsvoering op alle terreinen; commercieel, technisch, financieel, facilitair, veiligheid en P&O. "De fase van faillissement was voorbij en de club moest - zowel qua beleid als bedrijfsvoering - naar een hoger plan getild worden. Allereerst heeft NAC Breda haar missie gedefinieerd. Wij willen het grootste zakelijke platform worden voor het bedrijfsleven in Zuidwest Nederland. Een ander belangrijk punt in dat nieuwe beleid is ervoor te zorgen, dat de inkomstenbegroting op een rustige en verantwoorde manier moet stijgen. Dit bereik je niet alleen door meer supporters, maar vooral ook door meer bedrijven aan je te binden."

Interessante proposities
"En daarvoor is het van het grootste belang vernieuwingen door te voeren in het producten- en dienstenaanbod," vervolgt Mommers. "Hierin gaan we momenteel zo ver, dat er zelfs interessante proposities op tafel liggen voor bedrijven die geen enkele affiniteit met het voetbal hebben, maar wel willen profiteren van de voordelen die een groot zakelijk netwerk met zich mee brengen. De aanleiding hiervoor was een tevredenheidsonderzoek onder de sponsors van NAC Breda. De voornaamste conclusie luidde dat men zeer tevreden was over de gezelligheid rondom de wedstrijd en het in contact komen met anderen, maar iets minder tevreden over de echte netwerkmogelijkheden."

Middagje NAC
Hier heeft NAC Breda op ingespeeld middels het 'Middagje NAC'. Een bedrijf dat zich verbindt aan NAC Breda wordt de mogelijkheid geboden tijdens zo'n middagsessie een achttal 'lead' - commerciële - gesprekken te voeren, hetgeen neerkomt op een totaal van 136 op jaarbasis. "Deze gesprekken - die zowel plaats kunnen vinden in het bedrijf als stadion - worden door ons geregisseerd en gefaciliteerd. Wij zorgen ervoor dat er minimaal 16 tot 20 zakenmensen aanwezig zijn en een ieder wordt acht één-op-één gesprekken aangeboden. De output hiervan wordt vastgelegd in een database, waardoor een follow up gegarandeerd is. Daarna ligt de bal bij de ondernemer. Maar ik ben ervan overtuigd, dat deze snel opgepakt en ingekopt zal worden. Inmiddels hebben we vier sessies achter de rug en de reacties zijn louter positief. Ondernemers vinden het 'Middagje NAC' uiterst inspirerend en verrassend, doordat je eigenlijk nooit van tevoren weet wie je gesprekspartners zijn en in welk netwerk je terechtkomt." De sponsors van NAC Breda wordt deze activiteit gratis aangeboden, maar ook andere bedrijven kunnen hun voordeel ermee doen. Neem dus twee business seats af en ook voor œ is het 'Middagje NAC' een feit. Bedrijven die geen BC lid zijn, kunnen uiteraard tegen betaling hier ook aan deelnemen. Een goedkope en efficiënte manier voor ondernemers om nieuwe contacten te leggen met potentiële nieuwe klanten. "Wij hebben de intentie te groeien naar maar liefst 1.000 ondernemers, die lid zijn van ons zakelijk platform," laat Mommers weten.

Netwerken
Maar er is meer. Ook wordt ondernemers de mogelijkheid van een 'NAC Clinic' geboden. Een exclusief kijkje in de keuken van NAC Breda voor uw klanten of personeel. Deze activiteit vloeit eveneens voort uit een steeds verdergaande zoektocht naar nieuwe elementen van relatiebeheer en personeelstevredenheid. Middels maatwerk, waarbij ingespeeld wordt op de behoefte van de ondernemer kunnen deze clinics worden gegeven op o.a. het gebied van strategie, financiën, human resource management, productontwikkeling, medische zaken en uiteraard voetbalzaken. Tenslotte is er nog de introductie van de zogenaamde 'Imago Lounge'. Een nieuwe business unit op een prominente plaats in het stadion, voorzien van zeer exclusieve catering voor de topondernemer. Ook hier staat het belang van 'netwerken' bovenaan. Vandaar ook dat deze 'Imago Lounge' niet standaard door één bedrijf gehuurd wordt, maar dat de 35 stoelen bezet worden door personen van verschillende bedrijven.

Toekomst
U merkt het: NAC Breda en het regionale bedrijfsleven vormen een perfecte combinatie. Heel wat bijzondere activiteiten wordt u als ondernemer geboden. Theo Mommers ziet de toekomst dan ook positief tegemoet. "We zijn absoluut op de goede weg. Dat dal zijn we uit en ondanks dat er nog best behoorlijke hobbels te nemen zijn, gloort er een heel mooie toekomst.


...onderneemt
Masterclass Duurzaam Ondernemen op koers

...start
Effectieve manier van online netwerken

...innoveert
Taxicentrale Middelburg innoveert continu

...organiseert
Startersdag voor 'jonge ondernemers'

...belegt
De beleggings- adviseurs

...bezoekt
Veel diversiteit en Kwaliteit op Contacta 2004

...werft
Regionaal dagblad ideaal voor personeelswerving

...roept
Havenburgemeesters roepen op tot bovenregionaal beleidsplan

...acquireert
Zeeland Seaports: meer aandacht voor acquisitie

...vervoert
Havens zijn heel belangrijk voor de Zeeuwse economie

....behartigt
Vrijland nieuwe voorzitter Port Promotion Council Zeeland

...ontwikkelt
Ontwikkelingen in de kanaalzone

...bindt
Clustervorming bindt industrie aan Zeeland

...vestigt
Infrastructuur en arbeid belangrijke vestigings- voorwaarden

...groeit
WCT bepalend voor economische toekomst Zeeland

...vraagt
Gevraagd: Technisch personeel

...presenteert
Junior Kamer Walcheren presenteert JKW Veiling

...netwerkt
NAC grootste zakelijke platform in Zuidwest Nederland

...rijdt
Zakelijk onderweg

...doneert
Opbrengst grootse netwerk-bijeenkomst voor Vrienden ZLG

...onderzoekt
Veel bedrijven weten niet of klanten tevreden zijn

...stimuleert
Ontmoetingsavond voor het Bedrijfsleven in Hulst

...concludeert
Sfeer, bereikbaarheid en keuze winkelaanbod doorslaggevend voor bezoek aan binnenstad