Een ervan is de bedrijfsautovariant van de opmerkelijke PT Cruiser waarvan het aanbod wat werd uitgebreid. Voortaan is de 1.6i Classic het
zakelijke instapmodel terwijl er nu ook een variant te koop is met 2.2 liter CRD dieselmotor. Beide varianten van deze Custom Van beleefden
in Amsterdam hun primeur. De uitrusting is gelijk aan die van de personenwagens.
Echt mooier werd de Custom Van er niet van; voor het verkrijgen van de bedrijfsautostatus moest een deel van het dak achterin worden verhoogd.
Daardoor werd wel een ruimteaanbod van in totaal 1,1 kubieke meter gecreeërd. De vlakke laadvloer is afgewerkt met tapijt.
Instappen en wegwezen kan bij de dealer vanaf 15.555 euro (ex. BTW).
Citroën C5 Break
Citroën C5 Break Service en C8 Service
Citroën Nederland heeft de Bedrijfsauto RAI aangegrepen om met twee varianten te komen die, naar eigen zeggen, een grote rol moeten gaan spelen
in het hogere D1-segment. Met de C5 Break Service en de C8 Service geeft het merk letterlijk ruimte aan twee modellen die garant staan voor
ruimteaanbod, comfort en representatie. Het segment waarin bedie auto's zich nu wagen omvat 5 procent van de in Nederland verkochte bedrijfswagens.
Voor de C5 Break Service werd het dak met een aantal centimeters verhoogd en kreeg de laadruimte een volkomen vlakke vloer. Voor deze Break Service
wordt een tussenschot van dertig centimeter hoog gemonteerd. Belangrijk pluspunt van de C5 is en blijft de Hydractieve hydropneumatische vering die
niet alleen zorgt voor een hoog comfort maar bovendien de wagenhoogte constant houdt. De Break Service wordt leverbaar vanaf 17.832,- euro (ex. BTW).
Met de C8 Service voldoet Citroën aan de steeds groter wordende vraag naar zakelijke ruimteauto's. Hoewel in de 'gewone' C8 de stoelen kunnen worden
uitgenomen wil een aantal ondernemers een meer permanente inrichting tot bedrijfswagen, niet in de laatste plaats natuurlijk door het belastingvoordeel
dat hierop nog steeds bestaat. De C8 Service is leverbaar vanaf 23.710,- euro (ex. BTW).
Ford Transit Majestic
Ford Transit Majestic
Ford hield zich tamelijk rustig tijdens de Amsterdamse beurs. Geen wereldschokkende primeurs deze keer maar wel een aardige doorontwikkeling van de overbekende
Transit, de Transit Majestic. Een versie die nóg meer laadruimte biedt dan de reguliere versies. De Majestic opbouw is geheel vervaardigd van kunststof met
standaard een cabine-overbouw die een dakspoiler overbodig maakt. Ten opzichte van de normale versies levert de Majestic opbouw een brandstofbesparing op van zo'n
acht procent. Zoals te doen gebruikelijk bij Ford, woekert het bedrijf met het aantal uitvoeringen. Dat is wederom enorm.
Prijzen starten bij 23.265 euro (ex. BTW) voor de versie met een laadvolume van 15 kubieke meter.
Wereldprimeur voor Mercedes-Benz Vito
Bij Mercedes-Benz stond, uiteraard, de fonkelnieuwe Vito in het middelpunt van de belangstelling.
Mercedes-Benz Vito
Dit volledig nieuwe concept, nu met achterwielaandrijving, lost zijn voorganger af waarvan in zeven jaar ruim 500.000 exemplaren zijn gebouwd. In vergelijking tot
zijn voorganger onderscheidt de neiuwe versie zich door een breder toepassingsgebied, waarbij klanten kunnen kiezen uit drie voertuiglengtes: van 4.748 mm tot 5223 mm.
Er worden drie turbodieselmotoren leverbaar en twee zespitters die loodvrij lusten. De maximale inhoud van het laadruim is gemeten op 6,49 kubieke meter. Uiteraard
speelde veiligheid een grote rol bij de ontwikkeling van de nieuwe Vito. Mercedes-Benz heeft hierin op personenwagengebied natuurlijk een grote expertise opgebouwd
en deze wordt benut voor de nieuwe generatie bedrijfsauto's. Van de Vito is ook een Combi beschikbaar, geschikt voor maximaal negen inzittenden, de bestuurder
meegerekend.
De nieuwe Vito staat zelfs nu al bij de bedrijfswagendealers van Das Haus. De vanafprijs bedraagt 15.850 euro (ex. BTW).