In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2007
File not found.

















Nissan heeft het nog steeds

Door, wat nu autofabrikant Nissan heet, werd in 1935 de eerste kleine personenauto geproduceerd; ouderen kennen de naam van weleer nog wel: Datsun. Later veranderde de naam in Nissan.


Nissan Primastar.

In 1999 werd een overeenkomst getekend waarin Nissan zich wereldwijd verbond aan Renault waarmee een enorm conglomeraat binnen de auto-industrie ontstond. De problemen waarin Nissan inmiddels verzeild was geraakt werden langzaamaan opgelost en het merk is momenteel in ons land bezig met een forse wederopstanding. Veel nieuwe modellen, succesvolle typen vooral in het personenautosegment. Ook in de bedrijfsautobranche doet Nissan het behoorlijk goed, met een breed spectrum aan modellen. Van de compactere Kubistar tot aan de forsere Atleon die meer in het trucksegment valt. Daartussen heeft Nissan eigenlijk voor elke vervoerder wat wils.

Het bedrijfswagenprogramma van Nissan is tot op zekere hoogte tamelijk sterk gelieerd aan dat van Renault. De kleinste bedrijfswagen van Nissan heet Kubistar, de daarop volgende Primastar. Daarop volgt de Interstar met als twee grootste bedrijfsauto's de Cabstar en de al eerder genoemde Atleon. De aan de buitenzijde compacte Kubistar wordt veelvuldig ingezet voor stadsklussen.

Zijn kleine draaicirkel en handige buitenmaten nodigen daartoe uit. Met zijn laadvolume van 2,75 kubieke meter is hij toch de ruimste in zijn klasse. De aanzienlijk ruimere Primastar wordt ingezet voor een breed segment bedrijfstakken en is dan ook in een groot aantal uitvoeringen te koop; een maatpak voor bijna ieder bedrijf als het ware. Wie (nog) meer laadvolume en laadvermogen nodig heeft - tot 1700 kilogram - kijkt waarschijnlijk eerder naar de Interstar, die leverbaar is voor zowel personen- als vrachtvervoer.

Ook deze grote besteller is leverbaar in tal van uitvoeringen en maten, met een keur aan motorkeuzes. Nissan brengt zijn Cabstar als een soort tussenvorm van een grote bestelwagen en een compactere truck. Met een kleine draaicirkel en twee verschillende cabines en drie verschillende laadlengtes is de Cabstar geschikt voor zwaarder vervoer. De truck Atleon is een bedrijfswagen met een laadvermogen tot 3,5 ton en wordt in beginsel als chassiscabine geleverd. De koper bepaalt hoe hij de auto verder wil hebben. De beschikbare laadlengte is met meer dan 75 procent van de totale laadlengte van de wagen.

De prijslijst voor bedrijfsauto's van Nissan begint bij: 15.540 euro voor de Kubistar.

...droomt
Dromen verwezenlijken dankzij de BOOST

...wenst
Specialist in bedrijfsfinancieringen

...wint
Duurzame innovatie wint terrein

...exporteert
Exporteren vraagt om gedegen voorbereiding

...inoveert
Innoveren doet exporteren

...organiseert Internationale Handelsdag op 17 april in Bergen op Zoom

...spreekt
Importeurs aan het woord op Internationale Handelsdag

....haalt uit
Bedrijfsleven haalt flink deel omzet uit export

...bouwt
Solide fundament is onontbeerlijk

...compeseert
Reden voor optimisme rondom BPM-regels voor ondernemers

...vervoert
Vervoer over water heeft de toekomst

...signaleert
EVO biedt praktische oplossingen

...op maat
Bedrijfsauto's: altijd maatwerk

...werkt efficient
Optimale efficiency in distributie

...groeit
Trends in trucks

...ontwikkelt
Transport en Logistiek biedt volop werk

...reikt uit
VW reikt verder

...hernoemt
Nissan heeft het nog steeds

...rijdt compact
Renault blijft sterk

...levert
Opel nog altijd betrouwbaar

...rijdt
zakkelijk onderweg

...belegt
De beleggingsadviseurs

...betaalt
Vermindering faalkosten door intensieve samenwerking

...concludeert
Behoefte aan nieuwe bedrijventerreinen blijft onverminderd groot