In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
April 2007
File not found.

















Renault blijft sterk

Renault is in Europees verband nog steeds een grote speler op het gebied van bedrijfswagens. Ook in Nederland wordt aan de zakelijke markt commercieel gezien flink aan de weg getimmerd.


Renault Master.

Naast Volkswagen en Mercedes-Benz behoren de Fransen hier tot de absolute toppers. Het programma is eigenlijk niet eens zo heel breed, maar de wagens zijn populair en degelijk. Niet voor niets heeft Renault een enorme naam op het gebied van motoren; een naam die is opgedaan in de Formule 1 racerij. De bedrijfswagens van het oude staatsbedrijf beginnen met de compacte, maar enorm populaire Kangoo Express, gevolgd door de Trafic en de Master. Typisch Nederlands zijn de zogenaamde bedrijfswagen uitvoeringen van de Mégane en de Scénic. Zonder achterbank en met een iets verhoogd dak vanwege het zogenaamde 'fiscaal blok' dat er van de Belastingdienst in moet passen. Elders in deze special worden de regels rondom de BPM nader uitgelegd. Deze twee laatste personenwagenvarianten laten we in dit kader verder buiten beschouwing.

De relatief compacte Kangoo Express is het instapmodel van de Renault bedrijfsautoserie en is tegelijk leverbaar in talloze varianten en uitvoeringen. Zo staat er onder andere een vierwiel aangedreven Kangoo in de prijslijst voor die beroepen waarin het belangrijk is dat ook over onverharde wegen kan worden gereden. Ook is de Kangoo te koop voor personenwagen vervoer maar dan valt de benaming Express eraf. Wie meer ruimte en volume nodig heeft dan de Kangoo biedt kan terecht bij Renault's Trafic. Heel populair en met een enorm programma aan maten, motoren en configuraties. Veel volume en een heel behoorlijk laadvermogen maken hem tot een verkooptopper; bovendien ziet hij er gelikt uit en rijdt gewoon lekker.

De Trafic is leverbaar in twee lengtematen en twee hoogten. Met de minst hoge kun je nog overdekte garages tot 2.00 meter inrijden, in de hogere variant kun je rechtop staan. Groter, ruimer en met meer laadvermogen, dat is de Master; ook al een heel populaire forse bestelwagen. Er zijn Masters beschikbaar met een laadvolume van 8 tot bijna 14 kubieke meter en met een laadvermogen tot bijna 3,5 ton. De laaddrempel van een Renault Master is met 51 centimeter in deze klasse extreem laag en maakt laden en lossen gemakkelijk. De voordeligste Kangoo Express begint bij een prijs van dik 15.000 euro.

...droomt
Dromen verwezenlijken dankzij de BOOST

...wenst
Specialist in bedrijfsfinancieringen

...wint
Duurzame innovatie wint terrein

...exporteert
Exporteren vraagt om gedegen voorbereiding

...inoveert
Innoveren doet exporteren

...organiseert Internationale Handelsdag op 17 april in Bergen op Zoom

...spreekt
Importeurs aan het woord op Internationale Handelsdag

....haalt uit
Bedrijfsleven haalt flink deel omzet uit export

...bouwt
Solide fundament is onontbeerlijk

...compeseert
Reden voor optimisme rondom BPM-regels voor ondernemers

...vervoert
Vervoer over water heeft de toekomst

...signaleert
EVO biedt praktische oplossingen

...op maat
Bedrijfsauto's: altijd maatwerk

...werkt efficient
Optimale efficiency in distributie

...groeit
Trends in trucks

...ontwikkelt
Transport en Logistiek biedt volop werk

...reikt uit
VW reikt verder

...hernoemt
Nissan heeft het nog steeds

...rijdt compact
Renault blijft sterk

...levert
Opel nog altijd betrouwbaar

...rijdt
zakkelijk onderweg

...belegt
De beleggingsadviseurs

...betaalt
Vermindering faalkosten door intensieve samenwerking

...concludeert
Behoefte aan nieuwe bedrijventerreinen blijft onverminderd groot