Hoog serviceniveau in verzekeringen
„Er is gewoon een gat in de markt voor ons. Daar gaan we op
inspringen", zegt de 34-jarige Jurgen Buysrogge. Hij heeft eind
vorig jaar samen met zijn twee jaar jongere compagnon Hessel Wieles
het bedrijf De Verzekeringsshop opgericht. Wieles had met de Hypotheekshop
al twee jaar geleden voor het zelfstandig ondernemerschap gekozen.
Het team van het nieuwe Zeeuws-Vlaamse verzekeringsbedrijf.
Voor de in Lamswaarde woonachtige Buijsrogge, is de sprong in het diepe
van veel recentere datum. Buysrogge en Wieles zijn beiden voor de helft aandeelhouder
van bovengenoemde bedrijven. Beiden kunnen bogen op jarenlange ervaring in
de verzekerings- en hypotheekbranche. Beide bedrijven zijn gevestigd in een
ruim pand in de Terneuzense Nieuwstraat. Van daaruit wordt met name de
Zeeuw-Vlaamse MKB en particuliere markt bediend. „De link met het hypotheekbedrijf
is kort, maar onze verzekeringsklanten komen niet alleen daar vandaan.
De afgelopen twaalf jaar heb ik in de verzekeringswereld een aardig netwerk opgebouwd.
Ik heb veel contacten en ervaring opgedaan en onderga permanente educatie.
Ingevolge de nieuwe Wet Financiële Dienstverlening (WFD) is de regelgeving
van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) veel strenger geworden.
Uiteraard voldoen wij aan alle spelregels, maar we gaan veel
verder met onder andere permanente educatie, bezoeken van seminars
en congressen, etcetera. Ik voel me uitstekend thuis in de verzekeringswereld,
evenals Hessel hoewel die wat meer gefocust is op hypotheken. We vullen elkaar
goed aan. We hebben een geavanceerde website laten bouwen waar we vanaf januari
mee naar buiten zijn getreden", aldus Buysrogge.
Profileren
Zijn kompaan Wieles legt uit: „Sinds 2004 deed ik in aanvulling
op het hypotheekgebeuren ook al verzekeringen. Dat stond echter
op een laag pitje. Met de nieuwe BV kunnen we ons als volwaardig
zelfstandig verzekeringsbedrijf profileren. Door de al bestaande
BV was de stap veel makkelijker te maken. Daardoor is er meer
body en zijn de kosten lager." Het nieuwe Terneuzense bedrijf,
waar inmiddels vier mensen op de loonlijst staan, biedt een compleet
pakket aan verzekeringen en financiële producten van alle grotere en
kleinere verzekeraars in Nederland. In de dienstverlening staat een
kwalitatieve persoonlijke benadering voorop.
Specifieke wensen, risico's
en mogelijkheden worden zorgvuldig in kaart gebracht. Zodoende wordt een
op maat gesneden advies verschaft. Samenwerkend met een breed scala aan
verzekeraars, wordt een compleet pakket aan verzekeringen en financiële
producten geboden, variërend van een auto- of rechtsbijstandverzekering
tot een arbeidsongeschiktheidsverzekering of een aanvulling op het pensioen.
„We nemen graag de tijd voor de klant en geven een eerlijk en betrouwbaar
advies, opdat men niet onder- maar ook niet oververzekerd is. Door
van alle aanbieders de specialiteiten te kiezen, komen we altijd tot
de beste prijs/kwaliteitsverhouding", stellen de ondernemers.
Interactieve site
Klanten hebben op de website op elk gewenst moment inzage in de persoonlijke
verzekeringsgegevens. Zo krijgt de klant in enkele seconden het actuele
overzicht van de lopende polissen of de status van de schademelding te
zien. Desgewenst kan de klant zelf allerlei premieberekeningen maken. „
Nog geen tien jaar geleden werden er voor het eerst e-mails verstuurd. In
een vrij korte periode is er heel veel gebeurd. De ontwikkelingen op
communicatiegebied hebben ons doen besluiten om tot een interactieve site
te komen." De kersverse onderneming biedt in haar werkgebied een alternatief
voor de steeds verdergaande schaalvergroting in de verzekeringsbranche.
„De algemene tendens is dat men zich richt op grotere bedrijven. Dat gaat ten
koste van veel (kleinere) klanten waar men tenslotte niet veel aan kan verdienen.
Wij bieden juist graag ondersteuning aan de bakker of de slager om de hoek.
Wij richten ons op de kleinere MKB bedrijven in Zeeuws-Vlaanderen.
In principe niet daarbuiten want dat zou ten koste kunnen gaan van ons hoge serviceniveau.
Hier in Zeeuws-Vlaanderen gaat het er veel persoonlijker aan toe dan in de rest van Nederland.
Ik bezoek mijn klanten regelmatig en voel me bij veel van hen een vriend van de familie.
Ik kom uit een ondernemersfamilie, heb ook altijd de ambitie gehad om iets
voor mezelf te beginnen, maar wilde wel eerst veel kennis en ervaring via
een loondienstsituatie opbouwen. Het is nu het moment om de switch te maken",
aldus Jurgen Buysrogge.
Meer informatie:
Internet: www.deverzekeringsshop.nl
|