Personeelsadvertentie, werving én selectie in één moeite door
Frank de Roon van BN/DeStem | PZC en Jan Verschuren van Korput & Treffers zijn enthousiast over de samenwerking van
het advertentiebedrijf en het bureau voor werving en selectie. "We kunnen vanaf nu onze adverteerders een zeer compleet en kwalitatief
hoogstaand pakket aanbieden," vertelt Frank de Roon. "Van personeelsadvertentie, werving en selectie en het uiteindelijk voorstellen van
geselecteerde kandidaten. We kunnen de ondernemers veel werk en zorg uit handen nemen."
Frank de Roon en Jan Verschuren.
Jan Verschuren: "Onze twee-eenheid is goed omdat BN/DeStem | PZC betrouwbaar en deskundig zijn op het gebied van
personeelsadvertenties en wij van Korput & Treffers als relatief jonge speler op de markt inmiddels al veel expertise hebben opgedaan in de
werving en selectie van personeel bij de middelgrote ondernemingen in de regio." Frank de Roon voegt toe: "Wij hebben het communicatiemedium
en zij de expertise in de werving en selectie. Een uniek concept, toch?!"
Pakket werving en selectie
"Wie in de regio West-Brabant en Zeeland personeel zoekt, plaatst een advertentie in BN/De Stem of
de PZC. Simpel: de twee regionale dagbladen hebben een enorm hoog bereik," aldus Frank de Roon. Hij vervolgt: "In contacten met onze
adverteerders weten we dat het juiste personeel vinden vaak geen eenvoudige klus is. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt wordt dat ook steeds
moeilijker.
We weten ook dat onze adverteerders vaak nogal
wat kosten moeten maken om geschikt personeel te vinden. We willen onze klanten en potentiële klanten graag helpen om snel, binnen vier tot zes weken,
en op een minder kostbare manier geschikt personeel te vinden. Daarom zijn wij een partnership aangegaan met Korput & Treffers.
Dit werving- en selectiebureau kan een rol spelen in het vinden van personeel of zelfs het hele werving- en selectieproces overnemen.
Het bureau beschikt over een uitgebreid netwerk en een database met potentiële kandidaten." Verschillende opties zijn mogelijk.
Jan Verschuren: "Wij gaan in gesprek met de opdrachtgever. Wat zijn de wensen? Wat is de cultuur en visie van de organisatie? Wat zijn de verwachtingen?
Als je dat in beeld hebt weet je waaraan de kandidaat moet voldoen en welke bagage hij met zich mee moet brengen. We brengen dit in een
gecertificeerd model en zoeken hier een geschikte kandidaat bij. Tijdens het traject houden we de opdrachtgever constant op de hoogte van de vorderingen.
Dus bijvoorbeeld hoeveel brieven er binnen komen en hoeveel kandidaten naar de voorselectie gaan. We verzorgen alle correspondentie.
Zo krijgen alle sollicitanten een bericht van ontvangst. Desgewenst kunnen wij de slechtnieuwsgesprekken voor onze rekening nemen."
Vijf verschillende pakketten er te krijgen.
Pakket A bevat de plaatsing van de vacature in BN/DeStem, PZC en op JobTrack.nl. De dienstverlening breidt zich verder
uit met onder andere een eerste brievenselectie, vacatureanalyse en terugkoppeling daarvan met de klant. Het meest uitgebreide pakket
voorziet in de totale selectie waarbij ook een pre-assessment hoort. Hierna worden maximaal drie geschikte kandidaten aan de opdrachtgever voorgesteld.
Maar er is nog meer mogelijk. Jan Verschuren: "Onze diensten kunnen zich uitbreiden met functiegerelateerde assessments."
"Het sterke van dit concept is dat klant kwaliteit én gemak inkoopt", vindt Frank de Roon, "Maar het betekent ook een besparing. Een gemiddelde werkgever
is toch gauw al zo'n zestig uur kwijt om een vacature te vervullen. Besteedt hij dit proces uit, dan is hij aanzienlijk goedkoper uit."
Personeel via Internet of via de krant?
Op de vraag of goed personeel naast een personeelsadvertentie ook via het Internet te
vinden is hebben de heren een duidelijk antwoord. "We weten dat de scoringskans om goed personeel via Internet te krijgen lager
is dan via de krant. Daarom bieden wij de combinatie aan van dagblad en online. "BN/De Stem en PZC plaatsen hun personeelsadvertenties op
JobTrack.nl. Als je echt actief naar een baan aan het zoeken bent, doe je dat ook op Internet. Maar er speelt ook een ander fenomeen.
Veel krantenlezers laten ook nogal eens hun oog vallen op de personeelsadvertenties en besluiten, hoewel ze niet actief op zoek zijn naar een
nieuwe baan, tóch te solliciteren,"aldus Frank de Roon. "Dat blijft een bijkomend voordeel van adverteren in print, en dat zal alleen maar sterker
worden naarmate de krapte op de arbeidsmarkt toeneemt."
Voor allerlei functies kunnen werving- en selectiepakketten worden ingekocht. Frank de
Roon: "Onze kranten worden door een doorsnee van de samenleving gelezen terwijl in ons gebied de landelijke dagbladen veel minder
goed gelezen worden. Waar wij 53 procent van de inwoners van West-Brabant en 63 procent van de inwoners van Zeeland bereiken komt bijvoorbeeld
de Telegraaf niet verder dan 11 procent. De regionale dagbladen hebben hier dus een enorm sterke positie." Jan Verschuren vult hem aan: "We zijn
beiden regionaal actief en weten wat er zich op de regionale arbeidsmarkt afspeelt. Dat is mede de kracht van dit concept!"
Meer informatie:
centraalteam@bndestem-pzc.nl
|