In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
September 2006
File not found.

















Woonboulevard Mortiere is een publiekstrekker

Mortiere is een uniek gebied voor de regio, bestemd tot woonboulevard, bedrijvenpark, woonpark en ZEP. Waar inmiddels een aanvang is gemaakt met het luxe woonpark, zorgen de inmiddels gevestigde bedrijven al volop voor dynamiek.



Zo blijkt de woonboulevard een gigantische publiekstrekker te zijn waarbij de ondernemingen elkaar in de bedrijfsvoering versterken. Achtereenvolgens vestigden zich Praxis en Karwei (december 2004), GroenRijk (maart 2005), MediaMarkt (september 2005), Kwantum en Poppeliers (december 2005) en Leen Bakker en Pronto (maart 2006). ,,Woonboulevard is een ruim begrip. Het heeft betrekking op alles wat te maken heeft met in en om het huis: interieur, tuin, trendspulletjes, etcetera. De bedoeling is dat het gebied over twee jaar grotendeels is ingevuld. Door clustering van bedrijven heb je als winkelier meer kans om te verkopen. Je verkoopt dezelfde producten tegen dezelfde prijs als voorheen, alleen is de presentatie beter. Praxis en Karwei zijn bijvoorbeeld twee bouwmarkten. Vanaf het centrale parkeerterrein kun je ontspannen shoppen. De keuzemogelijkheden die de klant heeft bij de verschillende zaken, versterken juist de bedrijvigheid in plaats van dat het elkaar zou bijten. Ook 's avonds kun je op 't gemakje winkelen want de zaken blijven gewoon open. De woonboulevard voorziet in duizend parkeerplaatsen. Aan Mortiere zijn hoge eisen gesteld. Het biedt een mooi aanzicht met fraaie gevels. De locatie is fantastisch en de rotonde om de verkeersstroom in juiste banen te leiden werkt perfect. Een terrein als Mortiere is voor een 'stadje' als Middelburg uniek. Alles is getoetst aan het 30-jarenplan van stedenbouwkundige Riek Bakker. In die Kwaliteitsatlas wordt uitgegaan van de realisering van 1.500 woningen in Mortiere binnen tien jaar tijd. Ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken", aldus Gilbert Geldof (38) die samen met compagnon Michel Bleyenbergh (33) directeur-eigenaar is van GroenRijk. Geldof heeft de feiten aan zijn zijde: fase 1 van Woonpark Mortiere is volledig opgeleverd, van fase 2 zijn nog enkele bouwkavels te koop.

Gilbert Geldof van GroenRijk: ,,De klant voelt zich prettig op Mortiere."

Sfeer
De diverse bedrijven op de woonboulevard zijn verenigd in de gebruikerscoöperatie Mortiere. De coöperatie houdt zich onder andere bezig met gezamenlijk onderhoud en gezamenlijke promotie. Gilbert Geldof is zowel eigenaar als gebruiker. ,,GroenRijk in Middelburg is soft franchise. Ik ben een vrije vogel. GroenRijk heeft in heel Nederland vijftig vestigingen. Wij zijn sterk in groen, sfeer en water. We voorzien in alles wat binnen en buiten met sfeer te maken heeft. Dat kan variëren van een trendy vaasje en binnenpotterieën tot een tuinset en barbecue. Ondernemen is voor mij een winkel neerzetten waar de consument zich prettig voelt. Mijn grootste uitdaging is als de klant denkt: 'wauw, in deze entourage is het lekker shoppen'. Waarom gunt de consument het jou? Deze locatie draagt daar aan bij. Zelfs als het elders wat rustiger is, gaan wij gewoon door. De klanten zijn altijd te verleiden, ook als het economisch wat minder gaat. Dan koopt men bijvoorbeeld niet een tuinset of barbecue, maar voor hetzelfde geld wel tien kleinere spulletjes. De grootste kick van ondernemen is dat het elke keer weer lukt om mensen te verleiden. Wel is het zo dat in onze branche het weer moet meewerken. Gelukkig pak je in Middelburg ook een stukje toerisme mee. Van april tot en met juli zijn de drukste maanden. Verder is het ook in november en december, in de aanloop naar de kerst, behoorlijk druk", vertelt ondernemer Geldof.


...bespaart
Duurzaam Ondernemen in Middelburg

...ontwikkelt
Projecten ontwikkelen is het ultieme ondernemen

...reikt uit
Toerisme Innovatie Prijs 2006 uitgereikt

...stimuleert
"Zeeland is dé provincie op het gebied van aquacultuur"

...adviseert
Allplast groeit door investeringen in kennis en interne organisatie

...stopt
Vrouwen en jongeren stoppen sneller met eigen bedrijf

...nomineert
Doe mee aan de Zeeuwse startersprijs

....debatteert
Zeeuws Personeelsevent op woensdag 4 oktober in Rilland

...promoot
Zeeuwse goede doelen op JKW Veiling 2006

...exposeert
Nog beperkte standruimte beschikbaar op Contacta 2006

...voorziet
Veel dynamiek in Middelburg

...vestigt
Woonboulevard Mortiere is een publiekstrekker

...voegt samen
Stationsgebied heeft uitstraling en herkenbaarheid

...realiseert
Park Veldzigt is een geweldige locatie

...levert op
ZEP: vrijetijdspark waar altijd de zon schijnt

...bevordert
Arnestein is een begrip in Middelburg en omstreken

...karakteriseert
Middelburg is must voor elke toerist

...introduceert
Jaarfeest en uitreiking OCG Trofee 2006

...klaagt
Ontevreden klant kan vaker klagen

...is innovatief
Genomineerden BOS 2006 zijn innovatieve bedrijven

...rijdt
Onderweg

...belegt
De belegginsadviseurs

...ontwikkelt
Bedrijfs onroerend goed