In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Maart 2006
File not found.

















Bedrijfsautospecial 2006
Fiat

Fiat belandde in de verkoopstatistieken van bedrijfsauto's op de achtste plaats, juist achter Citroen dat echter wel bijna duizend auto's meer verkocht.


Fiat is een oud Italiaans merk dat zich voornamelijk richt op compactere personenauto's en lichte bedrijfswagens. Heel beroemd zijn de zogenaamde rugzakjes geworden, piepkleine autootjes uit de jaren vijftig en zestig waarmee Italië mobiel werd gemaakt. Op het vlak van bedrijfsauto's hield het merk zich meer op de vlakte hoewel de Giardiniera (zeg maar een bedrijfswagenuitvoering van de Fiat 500) van datzelfde rugzakje in bepaalde kringen nog steeds populariteit geniet. Tegenwoordig heeft Fiat een omvangrijk aantal redelijk scorende modellen binnen het bedrijfswagengamma. Om te beginnen is er de Strada, een compacte pick-up, de Multipla Van en de Stilo Van, in diverse variëteiten is er de Scudo, de Doblò Cargo die dit jaar tot Van of the Year werd gekozen en de Ducato, ook al in diverse varianten.

Doblò Cargo
Hij werd door een internationaal gezelschap van vooraanstaande autojournalisten gekozen tot van of the Year 2006 en daar zal Fiat best blij mee zijn. Deze prestigieuze prijs doet de verkoopcijfers meestal wel goed en voorzover dat al niet zo is zal het zeker ook geen kwaad doen.

Al eerder stond de Doblò Cargo op het modellenprogramma maar het afgelopen jaar werd hij drastisch vernieuwd. Dat zijn uiterlijk veranderde, daar zal niemand echt rouwig om geweest zijn. De vernieuwde Doblò ziet er nu gewoon lekker fris uit. Heel bijzonder aan deze auto is de enorme laadruimte, zeker gezien de relatief lage prijs die ervoor gerekend wordt.

Nieuw in het programma is de Maxi-versie en er werden nieuwe motoren geïntroduceerd die alle aan de Euro-4 emissienorm voldoen. De standaard laadvloerlengte is in de basisversie met 1.68 meter al ongekend groot in deze klasse. De Maxi-versie schopt het zelfs tot een dikke twee meter. Dankzij grotere wielen en een versterkte wielophanging kan deze Cargo ook meer lading aan. Afhankelijk van de gekozen uitvoering loopt dit uiteen van 500 tot 874 kilogram. Zijschuifdeuren en asymmetrisch openende achterdeuren zorgen ervoor dat de lading gemakkelijk in en uit de auto kan worden geladen.

Ongekend in deze klasse zijn de mogelijkheden op het gebied van telematica. Een van de opties is een connect-toets in de auto waarmee contact kan worden gezocht met het Fiat Contact Center. Zij geven allerhande informatie over benzinepompen, restaurants in alle steden waar je bent. Er is al een Doblò cargo vanaf 8120 euro, exclusief BPM en BTW.


...speekt zich uit
Middelburg beheerst laten groeien

...loopt er modieus bij
Vollere dames willen er ook leuk uitzien

...ondersteunt projecten
Zeeuws-Vlaamse Soroptimisten vieren 40-jarig jubileum

...vervoert
Syntens ziet kansen voor de Zeeuwse transporteurs

...veredelt
Syntens als klankbord en kritische sparringpartner

...presenteert
TMF-directeur Cor Klos: 'Net dat steuntje in de rug wat ik nodig had'

...vraagt subsidie aan
Ruim 11.000 euro subsidie voor export

...informeert
Zakendoen in België

...doet zaken in het buitenland
Internationale Handelsdag op 8 april

...belegt
De Beleggings­adviseurs

...rijdt

De Ondernemer Bedrijfsauto­special 2006


  • Citroën
  • Fiat
  • Opel
  • Volkswagen
  • Hyundai
  • Isuzu
  • Land Rover
  • Nissan
  • Mitsubishi
  • Renault
  • Mercedes-Benz
  • Ford

...en privacy­bescherming
Privacy op de werkvloer

...debateert
Middelburgse politiek wil bedrijfsklimaat stimuleren

...spreekt
In 't kort

...bezoekt
Netwerken bij een dynamisch scheepsbouwbedrijf

...bekijkt de kantorenmarkt
Dynamis: 'Leer leven met nieuw evenwicht op kantorenmarkt'