In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
Juni 2007
File not found.


















Columns
Ron Gregoor
mw. E.P. Veneklaas Slots
Math Teeuwen
Hans van Dienst, Arnold van der Steen
Amigo en Imago
Math Teeuwen

de TeeuwenGroep
sprekersbureau





Miljoenen aan reclamegelden worden uitgegeven om een gewenst imago in de markt te zetten. Bedrijven en personen, die anderen nodig hebben om een juist imago in de markt te zetten, moeten zich afvragen waar deze behoefte vandaan komt.

Het antwoord is eenvoudig: gebrek aan creativiteit, ideeën, passie, authenticiteit en sociale intelligentie. Indien je dit mist, heb je adviseurs nodig om jezelf of je bedrijf een gewenst imago te bezorgen. Veel geld wordt bijvoorbeeld uitgegeven aan hypotheek reclames, een eenvoudig product dat men soms het aura van topdesign probeert mee te geven. Bij een creatieve financiële adviseur is de hypotheek een onderdeel van een totaal persoonsgericht adviespakket. Deze adviseur zorgt er tevens voor dat hij op basis van zijn sociale intelligentie klanten bindt. Kern van de zaak is, dat indien je authentiek en ideeënrijk bent, anderen niet nodig hebt om een door jou gewenst imago in de markt te zetten.

In de sprekerswereld zien we dat vele congressen verziekt worden door saaie sprekers. Begrijpelijk, want de sponsors van zo'n congres willen ook een spreker van hun bedrijf leveren. Niet omdat zo'n spreker vanuit zijn eigen authentieke kracht en passie zijn publiek kan boeien, wel om het ego van bijvoorbeeld de directeur van het bedrijf te strelen. Gesponsorde sprekers zijn de dood in de pot voor congressen. Er zou een congres keurmerk moeten komen met de volgende tekst: "Geen gesponsorde sprekers, wel échte topsprekers".

Momenteel trekt een ex-minister voor een mega bedrag per presentatie door Nederland. Hij leest voor van een briefje en laat blijken dat hij het niet echt leuk vindt. Enkel en alleen op basis van zijn naam trekt hij volle zalen. Toehoorders voelen zich bekocht, het imago van het bedrijf dat hem heeft gecontracteerd krijgt een forse deuk. Goede sprekers veranderen iemands perspectief, voelen trends aan en brengen onder woorden wat mensen voelen, maar waar ze nog geen woorden voor hebben. De Belgische oud-premier Mark Eyskens en de Belgische oud-topman van Alcatel (Belgische KPN) Peter Hinssen zijn visionairs die hun publiek verrassen en verbazen. In 2006 zijn deze sprekers als een komeet omhooggeschoten op de Nederlandse sprekersmarkt. Het zijn mensen die vanuit hun innerlijke authentieke kracht een zaal op het puntje van de stoel laten zitten. Goede sprekers en communicatieadviseurs versterken juist de authentieke kracht van een bedrijf. Met authenticiteit gaat het net als in de liefde. Wanneer is het goed? "Als het vanzelf gaat en energie geeft en geen energie kost". Victor Hugo zei het al: "Geen leger kan een authentiek idee verslaan waarvoor de tijd gekomen is". MKB'ers, hang een bord op je werkkamer met: "Je beste Amigo is een authentiek Imago".




...eet
Een hapje en een goed glas wijn

...beoogt
Ezinga beoogd voorzitter Hiswa

...zit
De stoel

...kijkt
De stand van zaken

...innoveert
Vijf nominaties voor Zeeuwse innovatieprijs Emergo

...ontwikkelt
ZIE-evenement ’Open innovatie’:dé meest actuele visie op innovatie

...zorgt
Zeeland biedt kansen voor zorgtoerisme

....bezoekt
Presentatie 'Vakantie met Zorg in Zeeland' op Neeltje Jans

...benadert
Zorgtoerist vaak teleurgesteld in Zeeland

...viert
Mooie kavels op JKW Veiling

...komt
Beleef het ondernemen in Zeeland

...kookt
Koken met de Oosterscheldekreeft

...wisselt
'Mensenkennis' bij Jong Management

...bouwt
Rabo heeft nu eigen woonshops

...peilt
Ondernemer iets optimistischer: 7,3

...installeert
Marten Wiersma: Groei op Zeeuwse schaal

...spint
Beste ondernemer spint garen bij winst BOOST 2007-prijs

...doorbreekt
Arbeidsmarkt lijkt soms op een betonnen muur

...rijdt
Jaguar XKR convertible: De roofkat slaat terug

...discuseert
Niet ieder dorp zijn eigen 'Borssele'

...beslist
De randstad heeft nog weinig interesse in Zeeland

...investeert
Makelaars positief over toekomst

...ontsnapt
'Van bedrijventerrein moet je iets moois maken'

...belegt
De beleggingsadviseurs

...financeert
Capaciteiten belangrijk voor financiering

...loopt
Werkgevers Servicepunt brengt partijen bij elkaar