Miljoenen aan reclamegelden worden uitgegeven om een gewenst imago in de markt te zetten. 
					Bedrijven en personen, die anderen nodig hebben om een juist imago in de markt te zetten, 
					moeten zich afvragen waar deze behoefte vandaan komt.
					
					
					Het antwoord is eenvoudig: gebrek aan creativiteit, ideeën, passie, authenticiteit en 
					sociale intelligentie. Indien je dit mist, heb je adviseurs nodig om jezelf of je bedrijf 
					een gewenst imago te bezorgen. Veel geld wordt bijvoorbeeld uitgegeven aan hypotheek 
					reclames, een eenvoudig product dat men soms het aura van topdesign probeert mee te geven.
					Bij een creatieve financiële  adviseur is de hypotheek een onderdeel van een totaal 
					persoonsgericht adviespakket. Deze adviseur zorgt er tevens voor dat hij op basis van 
					zijn sociale intelligentie klanten bindt. Kern van de zaak is, dat indien je authentiek 
					en ideeënrijk bent, anderen niet nodig hebt om een door jou gewenst imago in de markt te zetten. 
					
					
					
					In de sprekerswereld zien we dat vele congressen verziekt worden door saaie sprekers. 
					Begrijpelijk, want de sponsors van zo'n congres willen ook een spreker van hun bedrijf 
					leveren. Niet omdat zo'n spreker vanuit zijn eigen authentieke kracht en passie zijn 
					publiek kan boeien, wel om het ego van bijvoorbeeld de directeur van het bedrijf te strelen. 
					Gesponsorde sprekers zijn de dood in de pot voor congressen.
					Er zou een congres keurmerk moeten komen met de volgende tekst: "Geen gesponsorde sprekers, 
					wel échte topsprekers".
					
					
					
					Momenteel trekt een ex-minister voor een mega bedrag per presentatie door Nederland. Hij leest 
					voor van een briefje en laat blijken dat hij het niet echt leuk vindt. Enkel en alleen op basis 
					van zijn naam trekt hij volle zalen. Toehoorders voelen zich bekocht, het imago van het bedrijf 
					dat hem heeft gecontracteerd krijgt een forse deuk.
					Goede sprekers veranderen iemands perspectief, voelen trends aan en brengen onder woorden wat 
					mensen voelen, maar waar ze nog geen woorden voor hebben. 
					De Belgische oud-premier Mark Eyskens en de Belgische oud-topman van Alcatel (Belgische KPN) 
					Peter Hinssen zijn visionairs die hun publiek verrassen en verbazen. In 2006 zijn deze sprekers 
					als een komeet omhooggeschoten op de Nederlandse sprekersmarkt. Het zijn mensen die vanuit hun 
					innerlijke authentieke kracht een zaal op het puntje van de stoel laten zitten.
					Goede sprekers en communicatieadviseurs versterken juist de authentieke kracht van een bedrijf. 
					Met authenticiteit gaat het net als in de liefde. Wanneer is het goed? "Als het vanzelf gaat 
					en energie geeft en geen energie kost". Victor Hugo zei het al: "Geen leger kan een authentiek 
					idee verslaan waarvoor de tijd gekomen is". MKB'ers, hang een bord op je werkkamer met: 
					"Je beste Amigo is een authentiek Imago".