In de periode 2000 - 2007 verscheen in Zuidwest-Nederland het blad 'De Ondernemer'.
Hier vindt u het online archief van deze uitgaves, gepubliceerd door SiteSupport Online Communicatie. De actuele website van deOndernemer vindt u op www.deondernemer.nl
September 2006
File not found.


















Columns
drs. P.J.H. den Hartog
ir. Kairos Jeroen van Oyen
E.D. de Jong, J.J. Karelse
Communicatie, wat is dat eigenlijk?
ir. Kairos Jeroen van Oyen
KAO communicatie, Middelburg
Tel.: 0118 - 615048
E. kairos@kao.nl




Stereotypen over het begrip communicatie. De vorige afleveringen van deze soap behandelden al 'het boodschappenwagentje' en 'de voetbalwedstrijd'. Deze nieuwe aflevering beschouwt een andere, veel voorkomende favoriet: communicatie als vakantiebestemming. Dat wil zeggen: lang van tevoren dromen over de zegeningen van straks, even he-le-maal weg, andere dingen beleven, bijkomen, bijtanken en dan vooral: nagenieten.

Op het eerste gezicht lijkt er geen vuiltje aan de lucht met deze geesteshouding. Totdat die fantastische wijn uit het plaatselijke chateau thuis toch niet meer zo smaakt als ginds. Of de meegebrachte inheemse kaas niet zo goed mengt met Hollands boerenbruin. Kleine barstjes in het paradijs. Want daar zijn natuurlijk ook muggen. En wespen. En vreemde mayonaise. En humeurige obers. En onverstaanbare autochtonen. En bussen die op tijd willen vertrekken. En feestvierders naast je tent. Het lijkt het leven zelf wel.

Om in hemelse sferen te blijven: wat communicatie betreft regeert het hiernumaals. De bestemming is vandaag en het toekomstige ideaalbeeld kan daarvoor een leidraad en een energiebron zijn. Dat wil zeggen: als het concreet is gemaakt. Want de toekomst ligt dan wel voor je, maar als het daar blijft staan, staat het op een dag gewoon als een loodzware reiskoffer in de weg. Een opgeruimde toekomst betekent een opgeruimd gevoel voor dit moment. Er is dan er volop tijd om de kansen die zich aandienen te grijpen.

Zo kun je met een opgewekt gemoed de zaken steeds weer fris bekijken. Wat direct inspiratie geeft voor nieuwe dromen van prachtige bestemmingen. En dan valt er veel te beleven en te genieten. Communicatie, dat is dus eigenlijk elke dag vakantie.




...bespaart
Duurzaam Ondernemen in Middelburg

...ontwikkelt
Projecten ontwikkelen is het ultieme ondernemen

...reikt uit
Toerisme Innovatie Prijs 2006 uitgereikt

...stimuleert
"Zeeland is dé provincie op het gebied van aquacultuur"

...adviseert
Allplast groeit door investeringen in kennis en interne organisatie

...stopt
Vrouwen en jongeren stoppen sneller met eigen bedrijf

...nomineert
Doe mee aan de Zeeuwse startersprijs

....debatteert
Zeeuws Personeelsevent op woensdag 4 oktober in Rilland

...promoot
Zeeuwse goede doelen op JKW Veiling 2006

...exposeert
Nog beperkte standruimte beschikbaar op Contacta 2006

...voorziet
Veel dynamiek in Middelburg

...vestigt
Woonboulevard Mortiere is een publiekstrekker

...voegt samen
Stationsgebied heeft uitstraling en herkenbaarheid

...realiseert
Park Veldzigt is een geweldige locatie

...levert op
ZEP: vrijetijdspark waar altijd de zon schijnt

...bevordert
Arnestein is een begrip in Middelburg en omstreken

...karakteriseert
Middelburg is must voor elke toerist

...introduceert
Jaarfeest en uitreiking OCG Trofee 2006

...klaagt
Ontevreden klant kan vaker klagen

...is innovatief
Genomineerden BOS 2006 zijn innovatieve bedrijven

...rijdt
Onderweg

...belegt
De belegginsadviseurs

...ontwikkelt
Bedrijfs onroerend goed